پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227705
از پرونده منصور نظري تا مشکلات برج هاي دوقلو
تاریخ انتشار : 1395/11/21 12:21:46
نمایش : 1843
شوراي عالي قضايي چهارمحال و بختياري در نشست با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران در مواردي چون؛ رسيدگي به پرونده منصور نظري، مشکلات موجود در بحث برج هاي دوقلو، موادمخدر، آمار طلاق در استان، مباحث آب و... پاسخ دادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ سيد عبدالله موسوي رئيس دادگستري چهارمحال و بختياري در نشست خبري شوراي عالي قضايي استان ضمن تبريک ايام دهه فجر با تقدير از جايگاه رسانه ها و مطبوعات اظهار کرد: اطلاع رساني بدان جهت امر مهم و تاثيرگذاري است که مسائل و مشکلات مردم به مسئولين و عملکرد مسئولين به مردم رسانده مي شود، که در اين بين امانت داري و صداقت در بيان مسائل توسط رسانه ها از اهميت بسزايي برخوردار است.

وي ادامه داد: دادگستري استان تمام همت خود را برآن داشته است تا آمار پرونده هاي تشکيل شده کاهش يابد و يا در صورت تشکيل در اسرع وقت حل و فصل شود، در سال 95 نزديک به 116 هزار پرونده ورودي و بيش از 117 هزار مختومه داشته ايم.

موسوي اذعان داشت: دادگستري در بحث پيشگيري، مراکز مشاوره براي زوجين را با همکاري دستگاه هاي متعدد پيش بيني کرده است و حتي تلاش هاي مراکز مشاوره خود دادگستري منجر به مصالحه 447 درخواست طلاق زوجين شده است که همين امر باعث کاهش هفت درصدي آمار طلاق و کسب رتبه 30 در ثبت طلاق در بين 31 استان کشور شده است آمار موجود نشان از ثبت 897 مورد طلاق و 7 هزار و 372 مورد ازدواج در سال 95 دارد.

موسوي با اشاره به بحث مبارزه با موادمخدر بيان داشت: 40 درصد جرائم کيفري در حوزه مواد مخدر بوده که به نسبت جمعيت استان ما جزء استان هاي نسبتا پاک است شهرهاي مهديه و نقنه گلوگاه هاي توليد و توزيع مواد مخدر هستند که با همکاري نيروي انتظامي مبارزه ي خوبي با قاچاقچيان تاکنون صورت گرفته اما اثر مطلوب و نهائي نداشته است.

موسوي پيرامون بحث انتقال آب گفت: دادستان کوهرنگ جدي پيگير امور آب است تا حکم قطعي صادر نشود نمي توان چيزي عنوان کرد، بنده و معاون قضايي شخصا در حال پيگيري اين موضوع هستيم.

موسوي با اشاره به حواشي حکم منصور نظري شاعر استان گفت: ايشان در بحث پرونده  تعاوني 47 گزارشاتي تهيه کردند و مرتکب اقدامات مجرمانه شده اند ما روي اين پرونده بارها اعلام اشتباه کرديم که خود رئيس قوه قضائيه هم ورود پيدا کرد ما مصرانه معتقد بوديم حقوق بيت المال در اين پرونده تامين نشده است منصور نظري مواردي را به معاون قضايي سابق نسبت دادند که از نظر دادگاه مصداق نشر اکاذيب و تهتمت شناخته شد و ايشان به حبس محکوم شد چندي متواري بود تا نهايتا بازداشت و به زندان روانه شد.

موسوي ادامه داد: علاوه بر اينکه ابزار لازم جهت اطلاع رساني اين موضوع در دست نبود تلقي ما بر اين بود که اين پرونده چندان مهم نيست که اطلاع رساني شود اما برخي انجمن ها و تشکل ها و برخي افراد سياسي بدون اطلاع از جزئيات پرونده از ايشان حمايت کردند در استان تاکنون هيچ تشکلي از ايشان حمايت نکرده است ايشان قهرمان ولايتمداري و عدالتخواهي نيست.

سلامت اداري در استان نه آنچنان خوب و نه آنچنان بد است

در ادامه طباطبايي بازرس کل استان ضمن اشاره به جايگاه بازرسي استان در نظارت و ارشاد و تذکر به ادارات و دستگاه ها گفت: بازرسي کل استان پرونده هاي موارد زيادي شامل کيفري، اصلاحي و امثالهم داشته است که به مباحث مهم استان بموقع ورود داشته است، سيستم سلامت اداري در استان نه آنچنان خوب است و نه آنچنان بد بلکه مي توان حد متوسطي براي سلامت دستگاه اداري استان در نظر گرفت، بيشترين تخلفات در استان شامل تخلفات اداري خلاف ضابطه و دستورات توصيه اي و سفارشي بوده است.

طباطبايي ضمن اشاره به بحث برج هاي دوقلو گفت: ما در آغاز مشکلات متعدد برج هاي دوقلو را متذکر شديم اين برج ها داراي ايرادات اساسي هستند حتي شروع ساخت برج ها در تغيير کابري خود مراحل قانوني را طي نکرده است و نقشه اين برج ها به تائيد نظام مهندسي نرسيده است در اجراي پروژه مشکلات فني متعددي رخ داده و اکنون برج ها باتوجه به تسهيلاتي که دريافت کرده است روز به روز در حال ضرر رساندن به شهر است، بازرسي استان مشکلات متعدد ترافيکي و امنيتي اين پروژه را به مجريان اعلام کرد حتي اين پروژه با کمبود پارکينگ مواجه است که يک سوم آن هم تامين نشده.

طباطبايي با اشاره به حواشي ساختمان جديد بازرسي گفت: وقتي ساختمان جديد بازرسي در حال تکميل بود بخشي از زمين هايي با کاربري مذهبي و آموزشي به طور غيرقانوني توسط شهرداري به فضاي سبز تبديل شده بود که حکم قطعي دادگاه براي تخريب اين فضا صادر شد اما شهرداري و راه  شهرسازي اين حکم را اجرا نکردند، اما بخشي از فضاي اختصاص داده شده به فضاي مذهبي را منتقل و اين تخصيص را افزايش داد.

طباطبايي با اشاره به ظرفيت هاي استان گفت: استان از لحاظ منابع، استان برخورداري است از لحاظ کشاورزي، دامپروري و گردشگري ظرفيت سرمايه گذاري در اين زمينه ها وجود دارد تا زمينه توليد داخلي و اشتغالزايي افزايش يابد اما صنعتي شدن آن به لحاظ آلوده شدن خاک و آب و هوا به ضرر اين استان است و تنها با وجود ظرفيت استان مي توان روي صنايع تبديلي آن کار کرد.

کاهش آمار زندانيان در چهارمحال و بختياري نتيجه کار تربيتي و آموزشي است

توفيقيان مديرکل اداره زندان هاي استان نيز با اشاره به کاهش آمار زندانيان تاکيد کرد: آمار زندانيان در استان کاهش يافته است و اين موضوع نتيجه کار تربيتي و آموزشي در زندان ها است.

توفيقان ادمه داد: تا قبل از پايان سال جاري شاهد افتتاح اردوگاه حرفه آموزي و کارآموزي استان خواهيم بود همچنين زندان لردگان نيز تا پايان فروردين 96 افتتاح مي شود.

توفيقيان پيرامون حادثه آتش سوزي زندان نيز گفت: مراحل پاياني کار کميته تحقيق درباره آتش سوزي در حال انجام و نتيجه آن اعلام مي شود.

لازم به ذکر است ديگر اعضاي شوراي عالي قضايي نيز از عملکرد خود گزارشي را به اصحاب رسانه و مطبوعات دادند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html